joi, 22 octombrie 2009

practicalities

Mi-a placut mereu scoala. Mi-a oferit o structura mai buna sau mai rea, dar mi-a dat-o. Iar eu ca sa cresc am nevoie de structuri, am nevoie de ele pentru ca-mi dau un anumit ritm, dar si ocazia sa ma revolt atunci cand nu-mi convine ceva. Serios, chiar nu stiu cum sa ma revolt impotriva unei structuri daca nu sunt parte din ea. E ca si cum nu as vota si as critica "noua putere", dar asta e deja o alta poveste.
Asa, revenind la scoala. Mi-am petrecut zile la biblioteca, am carat mii si de carti de acolo acasa si retur. Mi-am structurat sesiunile, mi-am facut program pe fiecare zi in parte si mi-am tapetat peretii cu conspecte (am memorie vizuala buna). Mi-am speriat prietenii si mi-am bagat mana in ghips numai pentru ca imi place la scoala si-mi plac si notele mari (and I'm not a nerd- am avut mereu viata sociala and lots of friends). Si nah, ca de o luna si un pic ma gandesc ca mi-am facut-o cu mana mea. Am vrut scoala, primesc scoala pe toate planurile. Nu neg ca-mi place, zic doar ca e in exces si desi imi plac excesele academice, asta deja imi depaseste limitele. Pana pe 5 noiembrie ma inchid in camera si ies once in a while cand trebuie sa ma duc la curs. E un pic ciudat sa ma concentrez numai asupra unui lucru. Pana si in cele mai intunecate sesiuni in Romania reuseam sa mai fac una alta (cu exceptia primei pentru ca era prima, iar eu traiesc din si cu stres). Respir stres prin toti porii, dar pana acum a fost constructiv. Yeap, I am a bit weird, dar stresul in masuri adecvate ma ajuta sa ma concentrez. Ma rog, nici nu stiu de ce am inceput sa scriu postul asta..Probabil ca sa am o scuza buna sa scap de citit :D
Invatamantul in Olanda are cu totul si cu totul alta structura. Semestrul e impartit in doua blocuri de aprox doua luni..Asta inseamna ca dupa o luna de scoala trebuie sa stim deja pe ce tema scriem lucrarea de final de curs..Si nu am examene, am lucrari de grup si lucrari individuale, prezentari si bla bla..De dragul expunerii, nota finala la cursul obligatoriu este formata din:
- 10% prezenta activa
- 20% prezentari indivuduale (2)
- 35% 5 assignmenturi (3 individuale si 2 de grup)
- 35% lucrare individuala finala
Nice, nu? Dar povestea cu lucrarea asta finala e mai lunga decat pare. Luni avem deadline de predare, joi prezentare, iar de luni pana joi (in conditiile in care avem si alte proiecte de predat)trebuie sa revizuim lucrarea unui coleg. Joi la prezentare primim feedback si apoi trebuie sa o modificam pana pe 5 cand predam varianta finala. Da, frate, e super organizat, nu zic nu, dar stau pe minunata lucrare doua saptamani in conditiile in care trebuie sa mai scriu una si I like that one more. Asa ca am ajuns la concluzia ca I'll do my best to pass (si cu profu' asta your best might not be enough) si "Dumnezeu cu mila" cum zicea dl Dinu. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu